Programlama ve Geliştirme

1-Bilgisayar programı, bir bilgisayarın görevleri yerine getirmesi için kullanılan komutlar serisidir.
Programlama dili, bir programcının komutları bilgisayara girmesini sağlayan sözcükler, semboller ve kodlar setidir.

2-Makine dili ve çevirici dil, alt seviyeli programlama dillerine örnek olarak verilebilir.
Makine dili ikili sayılar serisini veya ikili sayıları temsil eden numara ve harflerin
kombinasyonlarını kullanır ve bilgisayarın doğrudan tanıdığı tek dildir. Çevirici dil
ile bir programcı anlamlı kısaltmalar halindeki sembolik kodları kullanarak komutları yazar.


3-Assembly dili, programlama dillerinin ikinci kuşağıdır.
Programcı sembolik komut kodlarını kullanarak komutları yazar.
Kaynak program makine diline dönüştürülecek olan kodu içerir.

4-Yöntemsel dil veya üçüncü nesil dilde (3GL),
programcı bir bilgisayarın neyi yapması ve nasıl
yapması gerektiğini söyleyen komutlar yazar. Programcılar,
program geliştirme sürecini basitleştiren komutları yazmak için İngilizcedeki
sözcüklere benzer sözcükler kullanırlar. Derleyici veya bir yorumcu, 3GL kaynak kodlarını,
bilgisayarın çalıştırabileceği biçimdeki makine dili koduna çevirir.


5-Standard yöntemsel diller; COBOL (ticari uygulamalar için tasarlanan bir dil) ve
C (profesyonel programlama becerileri gerektiren güçlü bir dil).

6-Programcılar, nesne yönelimli tasarımı gerçekleştirmek için bir nesne
yönelimli programlama (OOP) dili veya nesne yönelimli program geliştirme
aracını kullanırlar. Programları oluşturmak için, kullanıcı dostu bir ortam
sağlayan programa program geliştirme aracı adı verilir. Nesne, hem veriyi ,
hem de veriyi okuma veya değiştirme prosedürlerini içeren bir öğedir.
Nesne yönelimli programlama dilinin ana avantajı mevcut nesnelerin yeniden
kullanılabilme ve değiştirilebilme becerisidir. Programcıların uygulamaları
daha hızlı oluşturmalarına izin verir. Nesne yönelimli programlama ile
birlikte kullanılan RAD (hızlı uygulama geliştirme), bir programcının tüm
program tamamlanıncaya kadar beklemek yerine, programı bölüm bölüm yazdığı
ve uyguladığı yazılım geliştirme yöntemidir. Nesneye yönelik programlama dilleri Java, C++ ve C# dir.

7-C#, C++ temel alınarak Web uygulamaları ve XML tabanlı Web hizmetleri için bir standart olarak kabul edilmiştir.


8-Visual Studio, Microsoft’un program geliştirme araçları paketidir ve Visual Basic,Visual C++,
Visual C# ve Visual J# programlama dillerini içerir. Görsel programlama dili,
tüm kaynak kodlarının oluşturulması için görsel programlama ortamı (VPE) adı verilen bir
görsel veya grafiksel arayüz kullanır.

9-RPG (Rapor Programı Oluşturucu), işyerlerinin raporlar hazırlamalarına yardımcı olan bir dildir.
4GL (dördüncü nesil dil), kullanıcıların bir veritabanındaki veriye ulaşmalarını sağlayan yöntemsel
olmayan dildir. Yaygın olarak bilinen 4GL, ilişkisel veritabanları için sorgulama dili olan SQL’dir .
Bir uygulama oluşturucu, gerekli işlevselliğin belirtmesiyle kaynak kodu veya makine kodunu oluşturur.


10-HTML (Hipermetin İşaretleme Dili), programcıların belgeleri Web üzerinde görüntülenecek
şekilde biçimlendirmek için kullandıkları özel bir biçimlendirme dilidir. Betik dili,
programcıların Web sayfalarına dinamik içerikler ve etkileşimli elemanlar eklemek
için kullandıkları kolay kullanımlı, çevrilmiş dildir. Dinamik HTML (DHTML), geliştiricilerin
Web sayfalarında daha fazla grafiksel içerik ve etkileşimlilik katmasına izin veren bir HTML tipidir.


11-XML (Genişletilebilir İşaretleme Dili), Web sayfası geliştiricilerin özelleştirilmiş
ve önceden tanımlanmış etiketler geliştirmesine izin veren, veri paylaşımında yaygın
olarak kullanılan bir formattır. RSS 2.0, içerik toplayıcıların abonelere içeriği dağıtmak
için kullandığı bir belirtimdir. WML, Web sayfalarının mikro tarayıcılara göre tasarlanması
için kullanılan XML alt kümesidir.

12-Geliştiriciler, grafiksel görüntüler, video, ses, animasyon ve diğer özel
efektlere sahip gelişmiş Web sayfalarını oluşturmak için Web sayfası yazarlık
programını kullanırlar. Popüler üç Web sayfası yazarlığı programı; Dreamweaver,
Expression Web ve Flash’dır.

13-Program geliştirme çevrimi, programcıların bilgisayar programlarını oluşturmak için kullandıkları adımlar serisidir


14-Bir programın akış diyagramı, çözüm algoritmasındaki mantığı grafiksel olarak gösterir.

  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: